Verktøy for håp

Bibek beskriver seg selv som ung på denne måten: en arbeider uten verktøykasse. Han var entusiastisk og ønsket å bli misjonær for å spre evangeliet, men visste ikke hvordan han kunne gjøre det. Så startet han på sjelesorgsenteret Bethesda. Der lærte han en diakonal tilnærming til misjon. Fra å være «ung og fremadstormende» utførte han arbeidet nå med større klokskap. Han lærte hvordan han kunne møte mennesker i dyp livskrise, og han fikk også god trening i å hjelpe unge mennesker som sliter med depresjon og selvmordstanker. Han fikk også reise til kirker i avsidesliggende områder i Himalaya og se hvilken forskjell Bethesda gjør for kirkeledere i områder som i større grad er preget av konservative, og i noen tilfeller også skadelige, praksiser.

Se intervjuet: